17
apr
2017

Missers in de etalage

De etalage is een erg belangrijk onderdeel van uw winkel. Het inrichten van een etalage lijkt makkelijker dan het is. Als u meer producten etaleert, betekent dat dan meer verkoop? Heeft u uw etalage eenmaal gemaakt, dan bent u toch klaar? Dat blijkt een grote misvatting. Het maken van een etalage vraagt namelijk veel en regelmatig aandacht. Hieronder gaan we in op vier missers bij het maken van een etalage. Natuurlijk valt het niet mee om alle winkelende mensen uw winkel in te lokken. Met een aantrekkelijke etalage kunt u wel meer mensen verleiden om uw winkel binnen te gaan. Houd daarom onderstaande missers in uw achterhoofd bij het inrichten van uw etalage. Succes verzekerd!

Misser 1: evenveel aandacht voor alle producten

Een veelgemaakte fout is dat een winkelier in zijn etalage alle producten evenveel aandacht wil geven. Als mens kunnen we ons niet tegelijkertijd op meerdere dingen te richten. Dat werkt dus ook niet in uw etalage. De ogen van het winkelende publiek zijn gericht op iets in uw etalage wat duidelijk opvalt.

Tip: licht een of meerdere artikelen in uw etalage uit. Zo kunt u gebruikmaken van hoogteverschillen in uw etalage.

Misser 2: te kleurrijk

Komen er heel veel kleuren in uw etalage terug? Dat is niet zo verstandig. Het blijkt dat een etalage met maar een paar kleuren veel meer effect heeft. Houd het bij maximaal drie hoofdkleuren. Natuurlijk kunt u daar enkele items in steunkleuren aan toevoegen.

Misser 3: spotlights ontbreken

Wilt u dat uw producten opvallen, dan heeft u daar licht voor nodig. Zet ze daarom echt in de spotlight, zodat ze zowel overdag als ’s avonds opvallen. Het is belangrijk om daarvoor goed werkende lampen te gebruiken. Controleer daarom regelmatig of de lampen het nog doen.

Misser 4: alle ruimte benutten

Heel veel etalages staan vol, zo niet overvol. Er is geen plekje leeg. De betreffende winkeliers denken dat alle ruimte moet worden benoemd. De meeste winkelende mensen worden daar echter onrustig van. Overvolle etalages komen namelijk chaotisch over. Daarom is het belangrijk om juist uw etalage rustig te houden. Daarmee zorgt u voor een overzichtelijk geheel. Enkele lege plekken in uw etalage laten de geëtaleerde producten er uitspringen.

Advies nodig?

Als u deze 4 missers voorkomt, dan bent u al goed op weg. Uiteraard zijn er nog veel meer visuele mogelijkheden om uw bedrijf en producten, in een etalage, te laten zien. Graag adviseert het Uw Slijter-team u daarover. Neem gerust contact met ons op. Kijk ook eens op www.uw-slijter.nl en ontdek de onderscheidende uitstraling die wij aan slijterijen kunnen geven. Er is zowel aan kleding, aankleding, inrichting als de signing gedacht en alles in één herkenbare lijn!


Bron: Kooplust.com