09
dec
2016

Een beetje eigenwijsheid

Een beetje eigenwijsheid is er wel voor nodig, een slijterijformule opzetten in een tijd waarin de branche van alle kanten onder druk staat. Nederlanders consumeren steeds minder sterke drank, terwijl het ontmoedigingsbeleid van de overheid zich in alle hevigheid doorzet, inclusief accijnsverhogingen.

Mee-ovolueren met de klant

” Uw Slijter wordt ‘totaal anders’ dan wat we kennen in de branche. De winkels moeten sfeervoller worden, aantrekkelijk om binnen te lopen. En niet alleen voor de ‘opa die zijn jonge jenever komt halen’, zoals De Bruin het zegt. “Een jonge moeder met twee kinderen moet er ook naar binnen willen, om voor ’s avonds met haar man iets te kopen.” De slijterijbranche moet mee-evolueren met zijn klant, stelt Lijfering directeur, Rogier de Bruin. Dat gebeurt nog weinig, omdat er nog veel traditioneel gedacht wordt, ziet hij.

Artikel op RetailWatching

Lees dit artikel verder op: RetailWatching