Nieuws

Missers in de etalage

De etalage is een erg belangrijk onderdeel van uw winkel. Het inrichten van een etalage lijkt makkelijker dan het is. Als u meer producten etaleert, betekent dat dan meer verkoop? Heeft u uw etalage eenmaal gemaakt, dan bent u toch klaar? Dat blijkt een grote misvatting. Het maken van een etalage vraagt namelijk veel en regelmatig aandacht. Lees meer

Romantische paasbrunch met champagne

Denkt u aan de feestdagen, dan denkt u aan champagne! Bubbels zijn feestelijk en kunt u dus ook tijdens de Pasen schenken. Wat dacht u van een uitgebreide brunch met champagne, cava of prosecco? Lees meer

Wat zegt de kleur over een biertje?

Ieder biertje heeft zo zijn eigen kenmerken. Er zijn verschillende factoren die het karakter van een biertje bepalen. Naast dat ieder biertje weer anders van smaak is, is er ook onderscheid te zien in kleur. Om bieren te kunnen beschrijven wordt in de brouwerswereld de kleur van het bier vastgelegd. Deze kleur wordt vastgelegd in een kleurcode EBC (European Brewers Convention). Lees meer

Welke wijn kiest u bij een gerecht?

Een vraag die veel mensen zichzelf stellen: welke wijn kies ik nu bij een bepaald gerecht? Rode wijn bij vlees en witte bij vis is een basisregel, maar toch gaat dit niet altijd op. Daarnaast hebben we ook nog te maken met een persoonlijke voorkeur. Wij leggen u graag uit welke wijn u het beste bij een bepaald gerecht kunt serveren. Lees meer

Verzorgen van uw marketing

Om Uw Slijter in stijl te lanceren en verder in de markt te zetten, is marketing en promotie natuurlijk erg belangrijk. Dat is terug te vinden in bijvoorbeeld de uitstraling van uw winkelpand en kleding. Naast dat u gebruik maakt van de formule van Uw Slijter laten we u wat betreft marketing ook niet zomaar los. Wij ondersteunen graag daar waar mogelijk en geven u handvatten voor een goed georganiseerde markting. Lees meer

Nieuw jaar, nieuwe onderneming?

De feestdagen zijn achter de rug, de voornemens gemaakt en er ligt weer een fris nieuw jaar voor ons open. Nieuwe ideeën die dit jaar omgezet worden in concrete acties? Het kan maar zo zijn dat u eigenaar bent van een slijterij of overweegt er één te openen. Lees meer

Met welke bubbels gaat u het nieuwe jaar in?

Met de jaarwisseling ontkurken er in veel huishoudens de flessen met ‘bubbels’. Welke mousserende wijnen nog wel eens door elkaar worden gehaald zijn de champagnes, prosecco’s en cava’s. Voor het oog lijken ze alle drie veel op elkaar. Lees meer

Wij geloven niet in traditionele franchiseconcept

De omgang met de ondernemers is iets wat een belangrijk verschil maakt ten opzichte van andere slijterformules. “Wij geloven niet in het traditionele franchiseconcept”, zegt De Bruin. “Er komt ook geen franchisecontract op tafel, de winkels zijn allemaal eigen ondernemingen.” Lees meer

Een beetje eigenwijsheid

Een beetje eigenwijsheid is er wel voor nodig, een slijterijformule opzetten in een tijd waarin de branche van alle kanten onder druk staat. Nederlanders consumeren steeds minder sterke drank, terwijl het ontmoedigingsbeleid van de overheid zich in alle hevigheid doorzet, inclusief accijnsverhogingen. Lees meer

Nieuwe slijterijformule ‘Uw Slijter’

Vanaf 25 november lanceert Lijfering Drankengroothandel de nieuwe slijterijformule ‘Uw Slijter’. Uw Slijter is ontwikkeld door een echt familiebedrijf. Bent u een slijter in hart en nieren en wilt u bij een familie horen? Bij een familie waar u als ondernemer serieus wordt genomen en waar u zich verder kunt ontwikkelen? Dan is Uw Slijter vast iets voor u! Lees meer